Ons nieuwe kantoor in Apeldoorn!

07-03-2018 - - Over Kenonz

2 januari 2018, de eerste dag dat we in ons nieuwe kantoor in Apeldoorn mochten vertoeven. Ik moet zeggen, een erg leuke dag na alle inspanningen die we ervoor verricht hebben. Naast de focus op het uitbreiden van ons reguliere werk in Overijssel en Gelderland, het zorgen voor kwalitatief goede matches tussen gemeente en Kenonz medewerkers, doel ik natuurlijk op het voorbereiden van deze mooie stap in de regio Overijssel en Gelderland. In deze blog wil ik jullie graag mee terug nemen naar onze voorbereidingen en werkzaamheden voor het nieuwe pand.

“Van een kleine ruimte met twee bureaus in een Regus kantoorpand naar een veel ruimer kantoor met uitzicht over het gehele Apeldoornse land”.

De zoektocht

Tsjah, dan maak je dus in 2017 het besluit om te gaan verhuizen. Maar goed, wat moet er allemaal komen? Waar moet het pand allemaal aan voldoen? Allemaal zaken die we zijn gaan overwegen en gaan onderzoeken. Hierbij wilden we natuurlijk wel ons Kenonz oogmerk “de huiselijke sfeer” blijven behouden. Dat is namelijk waar wij en de Kenonz medewerkers ons zo prettig bij voelen.
De eerste stap was het kijken naar een geschikte locatie. Het pand moet goed te bereiken zijn, voldoende parkeergelegenheid aanwezig, de entree moet representatief zijn en er moet natuurlijk voldoende ruimte zijn om goed te kunnen werken.
Deze zoektocht bracht vele diverse opties met zich mee. Blauwe panden met verschillende kleine ruimtes en heel veel buren, mooie locaties in de binnenstad of toch gewoon dichtbij ons oude stekkie met een perron op loopafstand en aan de ring van Apeldoorn met veel parkeergelegenheid. Je zult het vast al wel door hebben, we zijn voor de laatste optie gegaan. Een mooie locatie met uitzicht over een groot deel van Apeldoorn en daarnaast goed te bereiken.

Een huiselijke sfeer

Oké, de locatie was er, nu de rest nog. Wat hadden we allemaal nodig? Eerst de praktische zaken: een tafel voor in de spreekkamer, een bureau, bureaustoelen en natuurlijk de benodigdheden voor de computer. Al snel hadden we een passende taakverdeling gevonden en zijn we aan de slag gegaan.
Voor de bureaus zijn we weer terecht gekomen bij ons vertrouwde station “Maatwurk Ondersteuning”. Maatwurk is een organisatie uit Gorredijk die zich bezig houdt met het aanbieden van belevingsgerichte activiteiten tot aan het ontwikkelen van arbeidsvaardigheden aan mensen met een verstandelijke beperking. Zo ook het ontwerpen en ontwikkelen van meubilair.
Net als in Gorredijk hebben we hier onze kasten, tafels en bureaus laten maken en ontwikkelen. Ik moet zeggen, het resultaat mag er zijn!

 

Vóór de jaarwisseling hebben we het voor elkaar gekregen om alle praktische zaken geregeld te hebben. De bureaus en tafel waren klaar, de bureaustoelen waren geleverd, en erg belangrijk… we hadden internet. Dit moest ook wel, want eind december liep ons contract bij Regus af.
Up en running vanaf januari dus. Maar goed, echt een gezellige sfeer hing er nog niet.

De afgelopen weken hebben dan ook in het teken gestaan van de aankleding van het kantoor. Wat planten hier en daar, een Kenonz schoolbord, een mooie leren bank en natuurlijk de IXXI met wat persoonlijke foto’s. De huiselijke sfeer begint er te komen. Nog een paar puntjes op de i en het kantoor in Apeldoorn is af!

Een mooie vervolgstap voor Kenonz in de regio Overijssel en Gelderland. Mocht je een keer in de buurt zijn, kom dan zeker binnen voor een bakje!


Geplaatst op: 07-03-2018