Historie

Hoe het allemaal begon Kenonz

Met sommige collega’s heb je dat. Dat het werkt. Je voelt elkaar aan, hebt aan één woord genoeg en je zit op dezelfde golflengte. Zonder dat het veel moeite kost gaat de samenwerking als een trein en je hebt in no time succes. En, niet te vergeten, plezier in je werk. Dat was wat Rombout, Hein en Gouke zich realiseerden toen ze eind 2012 hun plannen voor de toekomst bespraken. En met creativiteit, oplossingsgericht denken en positieve energie richtten zij in januari 2013 Kenonz op. Eerste kantoorlocatie: de schuur van Gouke, nét ruim genoeg voor 3 bureaus.

De schuur werd overigens niet lang na de oprichting weer gewoon ingericht als fietsenhok aangezien er, na een vliegende start, vrijwel direct ruimtegebrek was ontstaan. Het detacheren van getalenteerde medewerkers naar ambitieuze opdrachtgevers bleek een succes! De persoonlijke aanpak, nuchtere mentaliteit en passie van de mannen wierp zijn vruchten af.

Kenonz ging als een speer. Het aantal gedetacheerde medewerkers en opdrachtgevers groeide en er was steeds meer behoefte aan extra collega’s op kantoor. Dit werden steevast bekenden uit het netwerk. Soms niet met een voordehand liggende achtergrond of werkervaring maar altijd met de mentaliteit die Kenonz kenmerkt. En door het loslaten van de standaard en oog te hebben voor onderscheidende kwaliteiten, is een hecht team ontstaan.

Vandaag de dag zijn er 3 domeinen van waaruit zo’n 325 collega’s worden gedetacheerd, te weten het Fysieke domein, het Sociale domein en domein Bedrijfsvoering. Naast Gorredijk zijn er vestigingen in Hoorn en Apeldoorn waar dagelijks bijna 40 medewerkers aan het werk zijn. Er is een managementteam met de vestigingsmanagers Karin Boonstra van de vestiging in Hoorn, Lennard Kloosterman in Apeldoorn en Johan Linthof in Gorredijk. Ook is het directieteam uitgebreid met operationeel directeur Janette Talstra en controller Melle Tilma.

Al met al zijn er in alle Nederlandse provincies Kenonz medewerkers aan de slag. En ook al worden we steeds groter, de persoonlijke aanpak blijft!